Sırt Çantası Tavsiyeleriniz ?

#1
Selamlar. Öncelikle Decathlon'daki 60lt çantayı alacaktım fakat o kadar çok kötü yorum varki ve milletin bunu da 4 5 yıldızla değerlendirmesi de garip. Bana da sakın alma dendi hep kumaş çok dandik perlonlar çok kısa sırt desteği kalas gibi vs.

Benim istediğim en azından orta kalite, nispeten daha uzun ömürlü ve konforlu 55+10 vb. gibi veya direk 60 lt maksimum olarak düşünüyorum. Bütçem ise 400tl ve öğrenciyim.
Bu fiyat bandında bir kontrol yapayım dedim fiyatları görünce Türkiye'den kesinlikle alamayacağım belli oldu bu paraya. Çantayı yurt dışından getirtme ihtimalimiz var mı acaba ve bir şey daha duydum oradan birine aldırıp buraya faturasız mı ne kargolama sistemi varmış herhalde amerikadaniste gibi kuruluşlar felan. Anlamadım gitti.
Sabırla okuduğunuz için teşekkür ederim ve siz tecrübeliler beni aydınlatır mısınız ?
 
#2
Merhabalar,
Öncelikle Dechatlon'daki Forclaz 60 çantayı almamakla doğru karar vermişsiniz. Dechatlon'un iyi çantaları olmakla birlikte bu bahsettiğimiz en dandiği.
Ben size yurt dışıyla Amerika'yla Avrupa'yla uğraşmadan tek ve net bir öneri getireceğim. Eğer bütçenizi 90 lira daha zorlayabilirseniz şunu alın :
Bu linki görmek için izniniz yok Giriş yap veya üye ol.

Ve rahat edin. Timberline oldukça iyi bir fiyat performans markasıdır, ürünleri ortanın baya üzerinde kalitede, üstelik oldukça da kullanışlı ürünlerdir. Bence yukarıdaki linlteki fiyata kaçırmadan alın. Zaten ABD yada Avrupa'dan da bu modeli daha ucuza alamazsınız.
 
#6
Merhabalar,
High Peak markasını ilk defa duyuyorum, o yüzden yorum yapmam yanlış olur. Kullanan birileri var ise eğer onlar belirtsinler düşüncelerini. Pinguin Explorer ve TNF terra'ya gelince iki çantayı da kullanıyorum. Pinguin fiyatından daha üst bir performansa sahip bence, ağırlığı fena değil, sırt sistemi yeterli, omuz askıları rahat denilebilir. Elbette bir Deuter yada Tatonka kalitesi beklemeyin ama tekrar söylüyorum kesinlikle çöp bir malzeme değil. Terra serisi ise yine TNF'nin orta segment ürünleri. Yani bu seriden de üst düzey performans beklemeyin. Ama kötü çanta mı kesinlikle değil. Ama Terra serisi en fazla 65 lt. Yani yukarıda sorduklarınız aslında biraz farklı kullanım amacında gibi görünüyor. Bilgim dahilinde özetlemem gerekirse 75+ bir çanta arıyorsanız ve bütçeniz kısıtlı ise Pinguin iyi bir alternatif. TNF Terra 65 yerine ise hem daha uygun fiyata hem de daha iyi bir ürün olduğunu düşündüğüm yukarıda linklerini paylaştığım Timberline çantaları tavsiye ederim.
 
#7
Merhabalar,
High Peak markasını ilk defa duyuyorum, o yüzden yorum yapmam yanlış olur. Kullanan birileri var ise eğer onlar belirtsinler düşüncelerini. Pinguin Explorer ve TNF terra'ya gelince iki çantayı da kullanıyorum. Pinguin fiyatından daha üst bir performansa sahip bence, ağırlığı fena değil, sırt sistemi yeterli, omuz askıları rahat denilebilir. Elbette bir Deuter yada Tatonka kalitesi beklemeyin ama tekrar söylüyorum kesinlikle çöp bir malzeme değil. Terra serisi ise yine TNF'nin orta segment ürünleri. Yani bu seriden de üst düzey performans beklemeyin. Ama kötü çanta mı kesinlikle değil. Ama Terra serisi en fazla 65 lt. Yani yukarıda sorduklarınız aslında biraz farklı kullanım amacında gibi görünüyor. Bilgim dahilinde özetlemem gerekirse 75+ bir çanta arıyorsanız ve bütçeniz kısıtlı ise Pinguin iyi bir alternatif. TNF Terra 65 yerine ise hem daha uygun fiyata hem de daha iyi bir ürün olduğunu düşündüğüm yukarıda linklerini paylaştığım Timberline çantaları tavsiye ederim.
hocam aslında bende deuter alacaktım lakin fiyatlar uçtu aslında çanta fiyatını 1300 kadar çıkarabilirim ama insanında içi acıyor 700 tl satılan çantayı bu fiyata almak . 2. el denk gelrse iyi olabilir ama onlarda yok , sizin bildiğiniz bi deuter 2. el varmı?
 
#8
Ben facebook vs. sosyal medya kullanmıyorum ama ikinci el düşünüyorsanız bu gruba bir bakın derim:
https://www.facebook.com/groups/ikincieldagcilikmalzeme/
Zaman zaman çok iyi malzemeler çok iyi fiyata bulunabiliyor.
Öte yandan haklısınız insanın canı acıyor bi sırt çantasına asgari ücret ödeyince, vicdan azabı olur bende valla. Timberline ya da Pinguin i bi kenara atmayın yine de aklınızda bulunsun
 
#9
Ben facebook vs. sosyal medya kullanmıyorum ama ikinci el düşünüyorsanız bu gruba bir bakın derim:
https://www.facebook.com/groups/ikincieldagcilikmalzeme/
Zaman zaman çok iyi malzemeler çok iyi fiyata bulunabiliyor.
Öte yandan haklısınız insanın canı acıyor bi sırt çantasına asgari ücret ödeyince, vicdan azabı olur bende valla. Timberline ya da Pinguin i bi kenara atmayın yine de aklınızda bulunsun
çok teşekkürler , saolun .
 
#10
Çağatay Bey ve Everhard, yanıtladığınız için çok teşekkür ederim. Biraz gecikmeli oldu lütfen kusura bakmayın. Ben de araştırma yaparken Timberline'dan başka alternatif göremedim. Hatta Elan 60 modeli vardı aklımda.
Ama Google'da Elan 60 modelini aratınca çanta hakkında yapılmış bir inceleme var. Timberline markası Korelilere göre, yani kısa boylular için üretim yapıyormuş.
Bunun uzun boylu kişilerde dezavantajı çanta tasarım şapkasına doğru eğik bir tasarım olduğu için kafanızı düz tutamıyorlar öne eğik şekilde yürüyüyorsunuz. İncelemede bunun hakkında görsel var bakabilirsiniz. Buraya eklemeyi düşündüm yöneticinin izni olmadan eklemedim.
Sonuç olarak uzun süreli yürüyüşlerde ciddi sağlık sorunlarına sebep olmaz mı sizce ?
@Everhard @Alaattinin Kafa Lambası
 
#12
Şimdi şöyle Elan 60 şahsen kullanmadım. Ama Timberline gibi tüm Avrupa ve Amerika'da satışı olan bir markanın, piyasada bu kadar yer etmiş markanın Koreliler kısa boylu diye ve kendisi de Kore malı diye, tüm üretimini kısa boylulara göre ayarlaması kulağa ve akla hiç mantıklı gelmiyor.
Dahası çevremde kullananlardan bu yönde bir şikayet işitmedim. Bence içiniz rahat olsun, bu tarz münferit bir şikayet sizi alıkoymasın.
 
#13
Şimdi şöyle Elan 60 şahsen kullanmadım. Ama Timberline gibi tüm Avrupa ve Amerika'da satışı olan bir markanın, piyasada bu kadar yer etmiş markanın Koreliler kısa boylu diye ve kendisi de Kore malı diye, tüm üretimini kısa boylulara göre ayarlaması kulağa ve akla hiç mantıklı gelmiyor.
Dahası çevremde kullananlardan bu yönde bir şikayet işitmedim. Bence içiniz rahat olsun, bu tarz münferit bir şikayet sizi alıkoymasın.
Haklısınız, belki de kişisel bir problem. Sonradan bana da mantıklı gelmedi ne yalan söyleyeyim. Elan 60 modelini sipariş veriyorum. Hacmi daha yeterli geldi bana full ultralight ekipmanım yok maalesef. Başından beri ilgilendiğiniz için çok teşekkür ederim.
 
#14
Rica ederim. Şimdiden hayırlı olsun diyeyim o zaman. Elinize geçip kullandıktan ilk izlenimlerinizi buraya yazarsanız düşünen diğer arkadaşlar da faydalanmış olurlar.